World Congress Tibetan Terrier 2017

I år hölls World Congress Tibetan Terrier (WC) i England. Det var tre år sedan sist. Vi var där denna gången och hade även med oss Amy som ställdes ut på 25th Championship Breed Show i samband med WC. Vi åkte bil till Holland och tog färja över till England. Vi = Janne, Anki Sjöberg Thanee’s kennel och jag själv Marina. En tripp på ca 160 mil enkel resa. Resan gick väldigt bra, vi hade strålande sommarväder genom Danmark, Tyskland och Nederländerna men när vi kom till England var det mulet och lite regn. Vädret blev dock bättre och bättre även i England. När vi kom fram till hotellet så dök det upp fler uppfödare från bland annat Sverige och Norge. Det var trevligt att gå på pub. Det var tillåtet med hund bara den var kopplad och inte hoppade i möblerna. Första kvällen var det välkomstsnacks på en restaurang inte långt från hotellet. Senare på kvällen var det dags att förbereda Amy för utställningen dagen efter. Det var inte helt lätt att bada henne eftersom det endast fanns badkar med takdusch på hotellrummet. Vi klarade det med hjälp av support från övriga närvarande svenskar. Utställningen gick bra och Amy blev tvåa i ”Class: 21 – OPEN BITCH” vilket innebär att vi kommer att få en skriven kritik på henne och hon blir stamboksförd i England. På söndagen var det själva kongressen med många intressanta föredrag. Referat kommer. Hemresan gick också bra. På vägen stannade vi till och tittade in på hos en husbilstillverkare. Det var lätt att resa med en hund, Amy.

Janne vår chaufför och ordningsman.

Rastning av Amy innan vi ska köra på färjan i Hoek van Holland. Det fanns små hus för fladdermössen i träden.

Framme på Stoneleigh Park och en efterlängtad kopp kaffe med WiFi till telefonen

Lunch på puben, Lena, Kajsa, Marina och Anki

Promenad i parken.

Välkomstdrink och underhållning Acapella.

Bad av Amy och sedan lite föning.

Amy i championparaden.

Sue och Marina efter själva kongressen.

Fantastiska vägar, stor ”häck” på båda sidor om vägen och hastighetsbegränsning på 97 km/h.

På väg hem igen. Stannade i en by några mil innan Harwich, rastade Amy och åt en god middag efter promenaden.

Rastning utmed autobahn sista resdagen.